Fietsroute 15 jaar Hof van Twente

De gemeente Hof van Twente bestaat 15 jaar. Het VVV-HvT speelt hierop in met een prachtige fietsroute (knooppuntenroute) door de gehele Hof. Deze route is gratis verkrijgbaar bij alle VVV- agentschappen in de Hof en u ontvangt daarbij tevens een boekje met aantrekkelijke waardebonnen van de plaatselijke horecaondernemingen en musea. Tevens kunt u de route downloaden via deze link http://www.vvvhofvantwente.nl/15jaar/

Klompenmusem Goor (nabij knooppunt 33)
Even een rustpauze tijdens uw fietstocht door de fraaie Hof van Twente?
In het klompenmuseum in Goor kun je lekker bijkomen.
Bij een bezoek aan het museum krijgt u van ons tegen inlevering van de voucher een gratis kopje koffie aangeboden en een persoonlijke rondleiding.
U zult verrast zijn over zo’n uitgebreide en gevarieerde collectie klompen.
Hier herleeft de historie.
Meer dan 700 paar klompen uit alle delen van Nederland, maar ook uit de overige landen binnen Europa; zelfs enkele unieke exemplaren uit Korea, Afghanistan, China en Japan.
Dat verwacht je niet!
Ze zijn fraai bewerkt, in verschillende uitdrukkingsvormen, als gebruiksklompen, mooi beschilderd voor de zondag, of een uitgesneden klomp voor de bruidstijd.
Iedere klomp heeft zijn eigen verhaal.
Onze klompenmakers beheersen nog het vak en demonstreren (alleen op woensdag) hoe zo’n klomp met de hand gemaakt wordt.
Dus kom gerust.

Mulderskamp 2c, (achter de Braakmolen)
7471 PA Goor

Van 1 april t/m 31 oktober,
op dinsdag t/m zaterdag van 13.30 tot 16.30 uur.
Entreeprijs
Volwassenen € 2,50 p.p.