Zondag 23 april: Open Dag

Op zondag 23 april viert het KLOMPENMUSEUM t Oale Ambacht in GOOR haar 25-jarig bestaan met een feestelijke Inloopmiddag.

Kom op 23 april naar de Open Dag bij het klompenmuseum en de Braakmolen vanaf 13.00 uur tot 18.00 uur. Vrij entree!

Iedereen is van harte welkom. Deze middag wordt vrolijk opgeluisterd door muziek van de Harmonicaspelers, het Smartlappenkoor “Ditis Gôôrus” en de Strangzangers uit Ulft, alsmede door de Appeltjes en de Stedeker Daansers en Krummels uit Diepenheim. Er zijn allerlei demonstraties van de eigen klompenmakers en van andere ambachten. Ook wordt gedemonstreerd met de eerste oorspronkelijke klompenkopieermachines.

Bij de feestelijk draaiende Braakmolen worden pannenkoeken gebakken en als de wind goed staat, wordt er ook graan gemalen. In het museum is een prachtige nieuwe collectie klompen te bezichtigen, waarvan bijzondere exemplaren, alle met een eigen verhaal. Voor de kinderen is er een leuke attractie en kunnen zij zelf een klompje beschilderen of versieren.

Al met al wordt het weer een feestelijke middag met een aantrekkelijk programma voor de hele familie. Dus kom naar deze open dag en geniet van de oude ambachten en museumstukken die tot ons cultureel erfgoed behoren.

Tot ziens op zondag 23 april, Mulderskamp 2b/c in Goor.

Van 13.00 tot 18.00 uur.

De entree is vrij, giften zijn welkom.

Comments are closed.