Tweede plaats voor Marinus Roessink

Op de 87ste Nationale Klompenkeuring 2018 in Sint-Oedenrode is de Goorse klompenmaker Marinus Roessink in de categorie “handgemaakte klompen” op de 2de plaats geëindigd. De door hem vervaardigde klompen werden door de jury met hoge cijfers gewaardeerd. Met name voor de pasvorm en de kwaliteit. Daarvoor kreeg hij van de keurmeesters een 9,5. Een hele mooie prestatie. Het ambacht klompenmaker is een eeuwenoud beroep en behoort terecht tot ons immaterieel cultureel erfgoed. Dit mag niet verloren gaan.

Om dit vak levend te houden geeft Marinus Roessink daarom het komende winterseizoen weer een beginnerscursus handgemaakte klompen in het Goorse klompenmuseum.Wie daarin is geïnteresseerd kan mailen met:

klompen@klompenmuseumgoor.nl

of bellen met 0547-273746.

Het klompenmuseum bij de Braakmolen is tot eind oktober nog geopend van dinsdag tot en met zaterdag van 13:30 uur tot 16:30 uur.

Stichting Klompenmuseum Goor,

Mulderskamp 2c